ILO Trim - Ett experiment
ILO Trim - Ett experiment
Jag har kört en tid med följande setup:
- ILO ostrypt cylinder från mopedrenovering, portad till 17mm insug
- ILO ostrypt cylinder från mopedrenovering, portad till 17mm insug
- "Bing" Ubåt 17mm
- Falkman topp
- Jamarcol OpenFlow
- Drev 16-34
Den går otroligt fint med jämnt drag genom hela registret, toppar 70 km/h. Går 40 km/h på ettans växel och man kan åka så sakta som 25 km/h på tvåan (2-växlad).
MEN härom dagen nöp den vid en 3 km tur i 50-60 km/h.
Jag ska ta cylinder till proffs och mäta upp den för att konstatera orsaken till nypet, misstänker för litet kolvspel.
När jag nu har tagit loss cylindern så tänkte jag ta upp överströmningsportarna lite mer men det går inte för godstjockleken är för liten.
NU TILL EXPERIMENTET
Hittade en hyfsad lättmetallcylinder i mina gömmor så jag bestämde mej för att testa att bygga på godset runt kanalerna så att jag kan porta kanalerna ordentligt.
RESULTATET
Insug. 14 x 20 mm, Ø17 mm
Avgas 22 x 14 mm
Kommer det att hålla?
Nu ska det bli intressant att höra era kommentarer. Vad tror du?
- kommer förstärkningen runt kanalerna att hålla?
- hur kommer motorn att gå i förhållande till ursprunglig setup?
Uppföljning
Jag återkommer när motorn är monterad.
Sen blir det inkörning några timmar och sedan landsvägstest







Kommentarer
Skicka en kommentar